Za jakých podmínek svoláváme tiskovou konferenci a jak se na ní připravit?

Za jakých podmínek svoláváme tiskovou konferenci a jak se na ní připravit?

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora

Média jsou silným spoluhráčem a zároveň velice nepříjemným protihráčem. Čím větší máme společnost, tím větší zájem o naše prohřešky ze strany nenechavých investigativních i řadových novinářů je. Ve své podstatě se mediálnímu zkreslení nedá vyhnout, ovšem v drtivé většině případů nás ovlivňují nepřímo bez jakékoliv šance do přednastaveného scénáře zasáhnout. Tisková konference se pak stává jedinou šancí a nástrojem, jak na povrch vytáhnout všechny potřebné skutečnosti. Mlčení vyvolává otázky a při jejich dlouhodobém nezodpovídání, pak vyvstanou spekulace. Připravte si media list a pozvěte na svou tiskovku novináře, kterým novinky či vyjádření chcete sdělit. Záleží pouze na vás, koho na tiskovku vpustíte.

Kdy je potřeba svolat tiskovou konferenci

 

Tisková konference se svolává v momentě, kdy je potřeba širší veřejnosti sdělit zásadní události týkající se změn a chodu vaší společnosti. Ještě před tím, než se rozhodnete tiskovou konferenci uspořádat, položte si důležitou otázku. Opravdu jsou informace natolik zásadní, že je potřeba o tom informovat spoluobčany skrze pozvaná média? Nestačí udělat vyjádření pouze na svých webových stránkách? Tiskovka by měla být svolávána jen za těch podmínek, že se informace úzce dotknou širší veřejnosti. Taková změna řadového manažera nebo inovace technologie se bez ní obejde.

 

Důvody, které vedou k tiskovce

 

  • Velice důležité a zároveň významné změny
  • Zahájení nebo ukončení dlouhodobého projektu
  • Objevení důležité osoby pro chod a další vývoj společnosti
  • Rozsáhlá havárie, nehoda popřípadě úmrtí
  • Okamžitá reakce na nepravdivá tvrzení v médiích

Tisková konference tedy slouží jak k informativním účelům, tak i k obraně vlastního portfólia.

 

Jak tiskovou konferenci svolat

 

Každé tiskové konferenci předchází tisková zpráva informující o skutečnosti probíhající akce. Dávejte si však pozor především na den a čas, kdy tiskovku provedete. Nejlepším způsobem je zavolání přímo na ČTK a ověření si, jestli na daný termín není již něco domluveno. Pokud se nechcete ČTKáčkem zabývat, nejlepší vhodnou dobou je pak úterý, středa nebo čtvrtek v 10:00. V devět hodin se většinou vysílávají poslední pořady a novináři jdou pak do terénu. V pondělí se konají velké porady a v pátek je už malá sobota, takže by z toho také nemuselo nic být.

 

Kde tiskovku uspořádat

 

Tisková konference nemusí vždy probíhat na otřepaných místech a v tradičních prostorách. Uspořádejte jí například na schodech své společnosti nebo přímo v provozu. Experimentujte a snažte se působit co možná nejvěrohodněji. Každou konferenci je nutné předem ohlásit již zmíněnou tiskovou zprávou, kde uvedete čas, místo konání a logo firmy. Aby se tiskovka stala efektivní, zvolte strategii obrácené pyramidy v pěti bodech. Ujasněte si maximálně 5 kroků, které chcete zveřejnit. Ty nejdůležitější řekněte na začátku a na samotný závěr hovořte o záležitostech méně podstatných.

 

Nezapomeňte si připravit

 

Pro pozvané důležité hosty a řečníky vytvořte cedulky se jmény, prezenční listinu, video (pokud máte k dispozici) a v neposlední řadě i malé občerstvení. Tisková konference je důležitým nástrojem každé společnosti, která ovlivňuje životy větší skupiny obyvatel nebo potřebuje objasnit události nepříjemné událoti či nepravdivého tvrzení, které zaznělo v médiích. V případě, že zahrabete hlavu do pomyslného písku, nedopadne to pro vás dobře. Využívejte této možnosti s rozvahou a vylepšete si tak díky těmto informativně laděným setkáním mimo jiné i svůj branding. 

Patrik Chlumecký

Patrik Chlumecký

Články autora
Hledat
Tento web používá k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a ochraně uživatelů soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím